Vi kallar oss för en CXM byrå och vi strävar efter att vara i framkant av tekniken för Marketing Automation och tillämpa innovativa lösningar för att möta våra kunders behov. Vi erbjuder ingen egen teknik utan utgår från din befintliga set-up och framtida behov.
Vi tror på att bygga starka partnerskap med våra kunder och arbeta tillsammans för att uppnå gemensam framgång.
Vårt fokus är att leverera mätbara resultat och bidra till våra kunders långsiktiga framgång. Vi anpassar våra strategier efter varje kunds unika affärsmodell och mål, vilket säkerställer relevans och effektivitet.
Vi är tror på öppenhet och tydlighet i vårt arbete, vilket skapar förtroende och långsiktiga relationer med våra kunder.
Genom att följa vår vision och mission strävar Emarkable efter att vara en pålitlig partner för sina kunder och hjälpa dem att utnyttja kraften i Marketing Automation och CX för att driva tillväxt och framgång på marknaden.
Emarkable AB grundades 2024
av Nichlas Spångberg och Charlotte Thür. De startade företaget för att förverkliga sin vision om att bli en pålitlig partner, med gedigen kompetens inom Customer Experience Management (CXM).
Nichlas, med lång erfarenhet som konsult inom Marketing Automation och digital marknadsföring sedan 1999. Han var pionjär med att bygga MA-verktyg och praktiskt starta upp kundanpassad och datadriven digital kommunikation med automatisering och BI-stöd för företag som CDON, Volvo Cars, AMF, If Skadeförsäkring, Coop, Citygross, DNV, Poolia och många fler.
Charlotte, som drivit flera bolag och med över 25 års erfarenhet av digital marknadsföring. Hon har var grundare och jobbade 11 år som VD för IAB Sverige, ansvarat och drivit digitala Task Forces tillsammans med ledningarna för bland andra Google, Meta, Schibsted och Bonnier News m fl. Hon är också erfaren organisatör och moderator för många uppskattade event inom digital kommunikation.
Emarkable hjälper sina kunder att dra nytta av CX och Marketing Automation för att uppnå tillväxt och kundlojalitet. Företaget identifierar CXM som ett helt avgörande område för företag som vill sticka ut och behålla dagens krävande kunder. Med sin expertis och stora erfarenhet är Emarkable en framstående aktör i att stödja företag i att nå sina affärsmål och värna om deras största tillgång - kunderna.
Vision:
Att vara den ledande kraften inom CX och Marketing Automation, skapa meningsfulla och långvariga relationer mellan varumärken och deras kunder genom innovativa och effektiva automatiserade marknadsföringsstrategier. Vår vision är att framåtlutat ligga i framkant och dela med av oss av vår kunskap och erfarenhet under resan till större och mindre varumärken.
Mission:
Att vara den ledande kraften inom CX och Marketing Automation, skapa meningsfulla och långvariga relationer mellan varumärken och deras kunder genom innovativa och effektiva automatiserade marknadsföringsstrategier. Skapad av en kombination av tekniska plattformar, data, insikter som skapar tydliga resultat och tar våra kunder till en ny nivå.
Vi tror på att bygga starka partnerskap med våra kunder och verktygsleverantörer och arbeta tillsammans för att uppnå gemensam framgång.
VD & Grundare
Seniorkonsult & Grundare
CXM - Customer Experience Management representerar en holistisk syn på kundrelationer, överstigande konventionella marknadsföringsverktyg och programvara. Målet är att uppnå en djupgående digital transformation där kunden inte bara är i fokus för verksamheten, utan också där strukturer, strategier och processer skapas för att erbjuda en personlig och omfattande kundupplevelse på en stor skala och genom alla tillgängliga kanaler.
Genom att kombinera både teknik och processer, samt att anta en insiktsdriven metod baserad på förstapartsdata, möjliggör CXM skapandet av en kundupplevelse som är sömlös och effektiv över olika plattformar och beröringspunkter.
CXM samordnar relationsdata över hela kundens livscykel och placerar kundupplevelsen i som högsta prioritet. Genom att fokusera på att öka kundengagemanget strävar det efter att maximera lönsamheten.
En central aspekt av CXM är dess förmåga att förutse och snabbt reagera på kundens behov. Genom att integrera AI i CRM-system, säljsystem, affärssystem och kassadata, kan CXM påverka kundupplevelsen i realtid, vilket möjliggör en proaktiv och anpassningsbar strategi för att möta och överträffa kundens förväntningar.
Copyright © Alla rättigheter förbehållna